Veelgestelde vragen algemeen

Ja. U vindt onze privacyverklaring hier.

ENRA verwerkt verschillende persoonsgegevens van u om producten en diensten te kunnen leveren. We zullen te allen tijde zorgvuldig met die persoonsgegevens omgaan. Daarbij houden we ons aan de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Telecommunicatiewet ons opleggen. In deze verklaring leest u hoe ENRA met uw persoonsgegevens omgaat.

Ja. Een bakfiets kunt u ook bij ons verzekeren.

Is het een elektrische bakfiets, kiest u voor een elektrische fiets.
Is het een normale bakfiets, kiest u voor fiets.

Heeft u een elektrische bakfiets dan is het gebruik van een tweede slot verplicht. Dit geldt ook voor niet elektrische bakfietsen vanaf € 3.500. Dit tweede slot moet minimaal 2** (ART2) goedgekeurd zijn.

Is uw elektrische bakfiets duurder dan € 3.500? Dan bent u behalve het tweede slot óók verplicht een geactiveerde track & tracemodule te hebben. U kunt dan wel kiezen voor de Connected dekking.

Ja. Een vouwfiets of plooifiets kunt u ook bij ons verzekeren.

Is het een elektrische vouwfiets, kiest u voor een elektrische fiets.
Is het een normale vouwfiets, kiest u voor fiets.

Nee, bij ENRA kunt u niet online inloggen om uw lopende verzekeringen te bekijken.

Ja. Wij zijn maandag tot en met vrijdag telefonisch te bereiken. U kunt ons bellen vanaf 8:30 uur tot 17:30 uur. Ons telefoonnummer is 078 – 158 444.

Als u al een verzekering bij ons heeft afgesloten, is het handig als u de gegevens van uw verzekering of schademelding bij de hand hebt als u ons belt

Ja. Wij zijn te bereiken via e-mail.

Voor vragen aan de polisafdeling, over uw aanvraag of wijziging stuurt u een e-mail naar:

Voor vragen aan de schadeafdeling stuurt u een e-mail naar:

Voor andere vragen stuurt u een e-mail naar: info@enra.be.

In alle gevallen streeft ENRA ernaar om u als klant van dienst te zijn.

Ons postadres is:

Rubensstraat 104/62
2300 Turnhout

Ons kantoor is gevestigd aan:

Zesstedenweg 211 – 213
1613 JE Grootebroek
Nederland

Als u een klacht heeft over ons of ons verkoopkantoor, onze werkwijze in het algemeen of over onze informatieverschaffing, dan verzoeken wij u ons daar zo spoedig mogelijk over te informeren. Wij zullen dan proberen om samen met u tot een oplossing van het geschil te komen. Onze interne klachtenprocedure kunt u opvragen.

Mochten wij gezamenlijk niet tot een bevredigende oplossing kunnen komen, dan kunt u met uw klacht terecht bij:

  • De directie van de verzekeraar die op uw polis staat vermeld of
  • De Ombudsman van de Verzekeringen, De Meeuwsplantsoen 35 te Brussel